Dr. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN'ın TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitimini Entegre Program Modeli Çerçevesinde Farklılaştırma Eğitici Etğitimi (ÖYEP) Projesi Gerçekleştirilmiştir

Dr. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN'ın TÜBİTAK Tarafından Desteklenen Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitimini Entegre Program Modeli Çerçevesinde Farklılaştırma Eğitici Etğitimi (ÖYEP) Projesi Gerçekleştirilmiştir

Dr. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN'ın TÜBİTAK tarafından desteklenen ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMİNİ ENTEGRE PROGRAM MODELİ ÇERÇEVESİNDE FARKLILAŞTIRMA EĞİTİCİ EĞİTİMİ (ÖYEP) PROJESİ gerçekleştirilmiştir.

Eğitim Fakültesi Türkçe Öğretmenliği Ana Bilim Dalı öğretim üyesi olan Dr. Öğr. Üyesi Suna ÖZCAN’ın uzman/araştırmacı olduğu Bahçelievler İstanbul Ticaret Odası Bilim ve Sanat Merkezi bünyesinde yürütülen İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, Esenyurt BİLSEM, Bakırköy BİLSEM işbirliği ile hazırlanan 123B980 numaralı “Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitimini Entegre Program Modeli Çerçevesinde Farklılaştırma Eğitici Eğitimi (ÖYEP)” projesi TÜBİTAK tarafından desteğiyle gerçekleştirilmiştir.
TÜBİTAK 4005-Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı'nın 11. yılında, 2023/1 çağrı dönemi kapsamında desteklenmesine karar verilen 45 projeden biri olan bu proje genel manada özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde Farklılaştırılmış Öğretim yöntemine dair bilgi ve becerileri geliştirmeyi amaçlamaktadır. Farklılaştırılmış öğretim, genel hatlarıyla öğrencilerin hazırbulunuşluk, ilgi ve öğrenme profilleri gibi bireysel özelliklerini dikkate alarak içerik, ürün, süreç ve öğrenme ortamı gibi program öğelerinde farklılaştırma yapmayı kapsar. Bu projede özellikle, farklılaştırma modellerinden biri olan Entegre Program Modeline dayalı ders içeriklerini öğretmenlere uygulamalı olarak tanıtmayı hedeflenmiştir.

Entegre Program Modeli, özel yetenekli öğrencilerin eğitiminde çerçeve bir program model olarak akademik çalışmalarda öne çıkmaktadır. Ancak, Bilim ve Sanat Merkezleri'nde (BİLSEM) nadiren uygulanmaktadır. Bu model, hem akademik hem de sosyal-duygusal ihtiyaçları karşılamayı hedefleyerek, özel yetenekli öğrenciler için alternatif bir eğitim yaklaşımı sunmaktadır. İleri düzey içerikler oluşturmayı, disiplinler arası çalışmayı ve 21. yüzyıl becerileri olarak bilinen üst düzey düşünme yetilerini temel alır. Bu açıdan, Entegre Program Modeli, özel yetenekli öğrencilerle çalışan öğretmenler için rehber niteliğinde bir program olma potansiyeline sahiptir. Entegre program modeli İleri İçerik Boyutu, Süreç-Ürün Boyutu, Epistemolojik Kavram Boyutu olmak üzere üç boyuttan meydana gelmektedir. Bu üç boyut birbirleri ile sürekli etkileşim halindedir. Kısaca bu proje ile Entegre Program Modeli tanıtılarak öğretmenlerin istedikleri branşta (fen bilimleri, sosyal bilgiler, matematik, Türkçe vb.) ders ve etkinlik planları yapmalarına fırsat oluşturacaktır. İster doğa bilimleri ister sosyal ve beşerî bilimler olsun farklı disiplinlerde çalışan katılımcılara kolaylık sağlayacak bir öğretim modeli olacaktır.
ÖYEP 07-11 Ekim 2024 tarihleri arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesinde gerçekleştirilmiştir. Beş gün süren projede çeşitli üniversitelerden alanında yetkin akademisyenler ve Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan uzmanlar görev almıştır. Projede Türkiye’nin farklı illerindeki Bilim ve Sanat Merkezi'nde farklı branşlarda görev yapan 28 öğretmen katılım göstermiştir. Projeye katılım sağlayan öğretmenler kendi okulları ve illerinde Entegre Program Modeli ile ilgili eğitimler vererek projenin daha fazla öğretmenle buluşmasını sağlayarak yaygınlaştıracaklardır.

Görüntülenme: 28 Yayınlanma Tarihi: 3 Aralık 2024