Üniversitemiz Öğretim Elemanından İki Adet Önemli Akademik Yayın!

Üniversitemiz Öğretim Elemanından İki Adet Önemli Akademik Yayın!

Üniversitemiz öğretim üyesi Dr. Öğretim Üyesi Suna Özcan'ın yazarı olduğu "The Relationship Between Teachers' Attitudes Towards Refugees and Social Skills of Refugee Children” başlıklı birinci araştırma makalesi H. W. Wilson Databases (Education Full Text) ve TR Dizin endeks kapsamında değerlendirilen Cumhuriyet Uluslararası Eğitim dergisinde yayınlanmıştır.

Bu araştırma, Suriye'den gelen sığınmacı çocukların Türk eğitim sistemine entegrasyonu için uygulanan PIKTES projesindeki öğretmenlerin tutumlarını ve bu tutumların öğrencilerin sosyal becerileri üzerindeki etkisini incelemiştir. Çalışma, öğretmenlerin kıdem, cinsiyet ve mezuniyet alanlarına göre farklı tutumlara sahip olduğunu bulmuştur; örneğin, daha az tecrübeli ve kadın öğretmenlerde olumsuz tutumlar daha yüksek gözlemlenmiştir. Sonuçlar, öğretmenlerin olumsuz tutumlarının, sığınmacı çocukların grup çalışması ve bilişsel becerilerini olumsuz etkilerken, genel sosyal ve konuşma becerileriyle ise pozitif bir ilişki gösterdiğini ortaya koymuştur.

Çalışmanın tam metnine aşağıdaki linkten erişilebilir;
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/3940107 

Üniversitemiz öğretim üyesi Dr. Öğretim Üyesi Suna Özcan'ın ana yazar olduğu "The Predictive Role of Listening and Speaking Anxiety in Gifted Students’ Attitudes Towards Turkish Lesson" başlıklı ikinci araştırma makalesi TR Dizin endeks kapsamında değerlendirilen Research in Reading & Writin Instruction (RRWI) dergisinde yayınlanmıştır.

Bu araştırmada özel yetenekli ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumları ile dinleme ve konuşma kaygıları arasındaki ilişkiyi incelemiş ve bu üç değişken arasında anlamlı bir bağlantı olduğunu ortaya koymuştur. Yapılan analizler, öğrencilerin dinleme ve konuşma kaygılarının, onların Türkçe dersine olan genel tutumlarını yordadığını göstermektedir. Elde edilen bu sonuçlara dayanarak, araştırmacılar özel yetenekli öğrencilerin hem ders içi kaygılarını azaltmak hem de derse karşı olumlu tutum geliştirmelerini sağlamak amacıyla farklılaştırılmış Türkçe öğretim uygulamalarının hayata geçirilmesinin önem taşıdığı sonucuna varmışlardır.

Çalışmanın tam metnine aşağıdaki linkten erişilebilir;
https://dergipark.org.tr/en/pub/oyea/issue/93203/1497871 

Öğretim elemanımızı tebrik eder başarılarının devamını dileriz…

Görüntülenme: 18 Yayınlanma Tarihi: 3 Kasım 2025